onsdag den 9. november 2011

Lampeland


 

 
Jeg skal have mig en ny lampe.
Den skal hænge over mit spisebord i stuen, hvor der ellers ikke er andet loftslys, men derimod en standerlampe og to bordlamper. Den skal altså både kunne give lys i rummet, og så skal det være rart at sidde ved bordet, både når der skal spises eller arbejdes.
Jeg synes, at det er sværere, end man lige forestiller sig, og så skulle den også gerne passe bare lidt ind i samlingen af mine øvrige lamper, - ja der er ingen der har sagt, at det skulle være let.
Jeg har været på jagt i hhv. Illums Bolighus og i Magasin, og lige nu ligger den på det øverste billede til venstre på førstepladsen, den er fra Hay, men min bekymring er, om den giver nok lys ud i rummet (det tror jeg ikke), og om man kan se pæren, når man sidder ved bordet (det tror jeg).... Så helt ærligt er jeg lige nu lidt forvirret! 
Den hvide Panton var desuden på tilbud til halv pris i Magasin, dvs. 2000,- hvilket jeg synes er en ret god pris, i betragtning af at det er den helt store model - og pæn det er den også! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar