fredag den 11. november 2011

Marmelade.... I love it!

Hjemmelavet marmelade er for mig indbegrebet af sommer, så hvert år laver jeg 20-30 glas fyldt med den dejligste marmelade.... og ja, der går nogle bær til, men når man har jordbærmarker inden for overskuelig afstand, er det jo ikke noget problem. 
Jeg lader næsten altid jordbær være min hovedingrediens, men synes det smager dejligst, når jeg blander med fx lidt solbær. Jordbær, solbær og ribs er også et hit, som bliver rigtig dejligt frisk. 
Den dag billedet blev taget, blev der forsøgt med jordbær, solbær og rabarber, hvilket også blev rigtig dejligt. I virkeligheden er det jo kun fantasien, der sætter grænser.... og havde jeg haft nem adgang til hindbær, var det klart også en ting, der skulle bruges.
Jeg bruger gamle glas og nye glas, og nogle gange laver jeg etiketter, fordi det simpelthen bliver så fint. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar