fredag den 22. juni 2012

Hjemmelavet marmelade - i en sukkerfri version






Jeg har tidligere skrevet et indlæg om marmelade her, men i år har jeg forsøgt mig med en sukkerfri version, som jeg absolut kan anbefale.
Men ja, man kan godt smage forskel, men for en marmeladegris som mig, er det klart et godt bytte, for nu kan det indtages med god samvittighed (i hvert fald på sukkerfronter), og jeg har allerede brugt det i flere forskellige sammenhænge - marmeladen altså! :-)

Opskriften er tyvstjålet fra bagsiden af den grønne pose Melatin, som fås i mange supermarkeder, og jeg brugte 1 kg jordbær og posens indhold og fik cirka 2,5 glas ud af det, som det på billedet øverst!
Det er i hvert fald ikke sidste gang i denne sommer, at jeg har lavet marmelade...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar